Geçmeyen şişkinlik hissiyle nasıl baş etmelisiniz?



Günümüzde yaşam kalitesini etkileyen şikayetlerin başında gelen şişkinlikle mücadelede, stres kontrolü şart. Peki başka nelere dikkat etmek gerekiyor?

Yaşam kalitesini azaltan şikayetlerden biri olan şişkinlik birçok etkene bağlı olarak artış gösteriyor. Özellikle karın bölgesinde yer alan şişkinlik problemleri kişinin sindirim problemlerini artırıyor ve hazımsızlık yaratıyor. Uzmanlar şişkinlik problemlerinin en büyük nedenlerinin stres ve huzursuz bağırsak sendromu olabileceği üzerinde duruyor.
Stres kendini ishal ve kabızlık gibi problemlerle gösterebiliyor. Huzursuz bağırsak sendromu ise gün ortasında ortaya çıkan karındaki şişkinlik problemi ve buna vücudun başka yerlerinde artan şişkinlik şikayetleri eklenmesiyle ortaya çıkıyor. Daha çok kadınlarda görülen şişkinlik problemi zor teşhis edilen bir kronik hastalık olarak görülüyor. Günlük hayatta sık karşılaşılan anksiyete, korku, stres ve sorunlarla baş edememe gibi problemler şişkinlik şikayetlerinin en önemli nedenlerinden biri.
Geçmeyen şişkinlik hissiyle nasıl baş etmelisiniz
Huzursuz bağırsak sendromu çoğu zaman birlikte yaşaması zor olan hastalıklardan biridir. Kişinin günlük düzenini bozan bu hastalık sık dışkılama, bağırsak faaliyetlerindeki artış, kabız ve ishal olma gibi durumları da beraberinde getiriyor. Bağırsak faaliyetleri üzerinde etkili olan bu hastalık beslenme tazındaki değişiklik, seyahat etme, yaşam düzeninin değişmesi, iş değişikliği veya yeni bir şehre taşınma gibi durumlarda artış gösterebilir.
Huzursuz bağırsak sendromunun yarattığı şişkinlik şikayetleri ile baş etmek için öncelikle yaşam düzeninde istikrar sağlamak önemli. Strese ve anksiyeteye neden olan durumların ortadan kaldırılması, psikolojik destek alınması da kötü belirtilerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur.
Bunun yanında bağırsaklardaki düzenli faaliyetleri bozan kafeinli içeceklerden olan çay, kahve ve asitli içeceklerden uzak durmak da şişkinliği önleyen tedbirler arasında bulunuyor. Bu içecekleri gün içerisinde sınırlandırmak büyük önem taşıyor. Ayrıca alkol de şişkinlik sorununu artırdığı için sık içilmemesi gerekiyor.
Geçmeyen şişkinlik hissiyle nasıl baş etmelisiniz
Liften zengin olan ve sindirim sistemini rahatlatan gıdaları tüketmek ve doğal ürünlerin yanında düzenli ve sağlıklı bir beslenme düzeni edinmek de şişkinliği azaltmanın yollarından biri.
Bağırsak faaliyetlerini düzene sokan bazı ilaçlar kullanmak ve şişkinlikle birlikte ortaya çıkan ağrı ve ödem azaltıcı ilaçlar kullanmak da şişkinlikle savaşmada bir diğer yöntem. Her şeyden önemlisi uzman bir doktor ile görüşerek şikayetlerin belirtilmesi ve hastalığın tedavisi ile ilgili önlem alınması şişkinlik sorunlarının ortadan kaldırılmasında en önemli adımlar olarak dikkat çekiyor.
Share on Google Plus

About Cengizhan Korkmaz