Deniz Yücel’den mektup var!



Türkiye'de tutuklanarak Silivri Cezaevi'ne gönderilen Die Welt muhabiri Deniz Yücel kamuoyuna hitaben bir mektup yazdı. Yücel mektupta gazetesine, kendisine destek verenlere ve arkadaşlarına teşekkür etti.

Cezaevinden kendi el yazısı ile kaleme aldığı mektubuna “Merhaba Dünya!” (Hallo Welt) diye başlayan gazeteci Deniz Yücel, şimdiki tutukluluk durumunun poliste gözaltındaki durumundan daha iyi olduğunu belirtiyor ve şu ifadeleri kullanıyor: “Kulağa tuhaf gelebilir ama bana öyle geliyor ki sanki şu anda özgürlüğümün küçük bir parçasını kazanmış gibiyim. Gün ışığı! Taze hava! Doğru dürüst yemek! Çay ve Nescafe! Sigara! Gazeteler! Gerçek bir yatak!" 
Deniz Yücel, Die Welt gazetesinde yayımlanan mektubunun sonunda arkadaşlarına, yakınlarına ve özgürlüğü için mücadele edenlere teşekkürlerini sunuyor ve “İnanın, bu bana iyi geliyor hem de çok iyi” diye ekliyor.
Avukatlarının kendisini İstanbul’daki Metris cezaevinde ziyareti sırasında bu notları yazan gazeteci Deniz Yücel kısa bir süre sonra da Metris’ten Silivri’deki cezaevine sevk edildi. Yücel, mektubunda Silivri cezaevindeki durumun da polisteki gözaltı şartlarından daha iyi olduğunu vurguluyor. 


Yücel'in serbest bırakılamsı için Almanya'da dayanışma eylemleri düzenleniyor
Deniz Yücel’in Die Welt gazetesinde fotoğrafıyla birlikte yayımlanan yazdığı mektubun tam metni şöyle:
"Merhaba Dünya,
13 gün polis gözetiminde tutulduktan sonra şu anda İstanbul-Metris cezaevinde bulunuyorum. Kulağa tuhaf gelebilir ama şu anda sanki özgürlüğümün küçük bir parçasını yeniden kazanmış gibi hissediyorum: Gün ışığı! Taze hava! Doğru dürüst yemek! Çay ve Nescafe! Sigara! Gazeteler! Gerçek bir yatak! Sadece benim istediğim zaman kullanabileceğim bir tuvalet. Gün boyunca  -eğer istiyorsam- birkaç siyasi tutuklu ile mutfak ya da avlu, akşam da sadece bana ait olan hücrem. Burada fazla kalmayacağım ama yine de burası iyi. Beni özgürlüğümden alıkoymuş olsa da sorgulanma süreci ve (tutuklanma) karar gerekçesi hâlâ gülmeme neden oluyor. Mektubumu burada kesmek zorundayım. Ama tüm arkadaşlara, yakınlara, meslektaşlara benim için mücadele veren tüm insanlara teşekkür ediyorum. İnanın, bu bana iyi geliyor hem de çok iyi.
İçtenlikle, Deniz"

10,5 yıla kadar hapsi gündeme gelebilir
İstanbul’da 14 Şubat günü gözaltına alınan, Türk ve Alman pasaportlarına sahip gazeteci Deniz Yücel'in hafta başında çıkarıldığı mahkemede terörist bir örgütün propagandasını yapmak ve halkı şiddete kışkırtma suçlarından tutuklanmasına karar verilmişti. Hakkında suçlamalar sabit görüldüğü takdirde Yücel’in 10,5 yıla kadar hapsi gündeme gelebilecek. Yücel, mahkeme masraflarını ödemeyi ise reddetti.
Deniz Yücel’in avukatı Veysel Ok, Reuters ajansına yaptığı açıklamada müvekkilinin tutuklanma kararına itiraz edeceğini açıkladı.
Seibert: İrtibata geçmeye çalışıyoruz
Alman hükümeti Deniz Yücel'in en kısa zamanda serbest bırakılmasını talep ediyor. Hükümet sözcüsü Steffen Seibert, 15 temmuz darbe girişimi ertesinde tutuklanmış olan beş Alman vatandaşı ve Deniz Yücel ile konsolosluk üzerinden irtibata geçme çabası içinde olduklarını açıkladı.
Almanya Dışişleri Bakanlığı, şu anda Almanya'da bulunan Türkiye Adalet Bakanı Bekir Bozdağ ile de Deniz Yücel'ın akıbeti konusunda görüşme imkanı bulmaya çalışılacağını bildirdi. Bakan Bozdağ’ın bugün Baden-Württemberg eyaletinin Gaggenau kentinde referandum etkinliğine katılacağı duyurulmuştu.
© Deutsche Welle Türkçe
Share on Google Plus

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder